动画地图

大屠杀的余波

盟军部队在对德国发起一系列攻势后挺进欧洲大陆,并开始解救沿途的集中营中的囚犯。大部分囚犯都是通往德国内地的“死亡行军”的幸存者。被解救之后,由于反犹主义以及大屠杀期间对犹太社区的破坏,许多犹太幸存者无法也不愿意返回东欧。返回东欧的犹太人也往往活在死亡的阴影之下。很多无家可归的大屠杀幸存者向西迁移到盟军解放的土地上,在那里他们被安置在难民营和难民中心,同时等待时机离开欧洲。

谈话全文

标签


  • US Holocaust Memorial Museum

Thank you for supporting our work

We would like to thank Crown Family Philanthropies and the Abe and Ida Cooper Foundation for supporting the ongoing work to create content and resources for the Holocaust Encyclopedia. View the list of all donors.